![]() |
“Prea adesea ironia nu e decât o formă a lipsei de inteligență”vezi toate articolele de Monalisa Gherasim
22 Sep 2010 la 11:25
101 comentarii 6893 vizualizari.
|
” Ironia este veselia gândirii și bucuria înțelepciunii” (Anatole France)
Încă din gimnaziu am auzit iar și iar că dacă știi să ironizezi și înțelegi replicile ironice ale altora, ești inteligent. Cu alte cuvinte, dacă ești capabil să jignești în mod finuț și să accepți cu un zâmbet forțat ironiile altora devii un om inteligent. Am crescut cu impresia aceasta și involuntar mi-am asumat-o. De aceea ,pe cei care nu îmi înțelegeau ironiile sau pe cei care erau jigniți de ele, i-am transferat în cutia oamenilor plictisitori și proști.
Mi-am dat seama cam tărziu că am greșit privind lucrurile așa. Ironia poate fi dulce, dulce-amăruie, amară, expirata și tot așa până la sarcasm. A fi ironic nu este o calitate și nici defect.
Ironia este asemenea ciocolatei. Nu poți fi învinuit dacă nu-ți place ciocolata sau dacă nu ai voie să o mănânci pentru că ai diabet. Nu poți fi învinuit dacă îți place la nebunie , dar poți fi învinuit că ai mâncat prea mult atunci când te doare burta sau când te-ai îngrășat.
Prea multă ciocolată strică.
Puțină ciocolată îți îndulcește viața
Poți trăi și fără ciocolată.
Lucruri ce nu-mi plac cu privire la ironie
1.Ironia amară ciopârțește distruge relațiile, îl pune pe celălalt într-o lumină nefavorabilă. Cel expus încearcă “să se apere”, întoarce replica și automat se schimbă locurile. Astfel, niciodată nu se poate ca ambele persoane să fie pe picior de egalitate.
2.Nu există o limită exactă între ironie și sarcasm. Ce pentru mine pare a fi o ironic și amuzant, pentru altă persoană este sarcastic și nesimțit. Ţin minte cum o profesoară de a mea ironiza un anumit coleg și se aștepta ca ceilalți din clasă să zâmbim, semn ca am înțeles ironia. La sfârșitul orei se uita la colegul în cauză și îi spunea : “Sper ca nu te-am jignit. Un om deștept e capabil sa înțeleagă ironia.” Într-o zi acest coleg al meu i-a întors replica într-o maniera cât se poate de nejignitoare și atât i-a trebuit. (Din cauză acestor ironii încărcate cu același mesaj, colegul meu și-a dezvoltat un anumit complex, de care nu a scăpat nici în ziua de azi)
3. A fi ironizat si a ironiza e plăcut, dar e greu să-ți dai seama cu cine îți permiți, când îți permiți și pe ce fond . E destul de urât atunci când fără să vrei atingi un punct sensibil, când îți dai seama că ai întrecut limita și nu știi cum să repari situația, sau când receptorul nu înțelege mesajul pentru că tu ai zis : “Da, și marmota învelea ciocolata în staniol” și el nu a văzut niciodată reclama pentru că nu se uită la televizor. Anumite ironii le-ai primi chiar amuzat dacă nu ar fi făcute în public ,însoțite apoi de replica unuia : ” te-a dat cu var”. Și așa ceea ce trebuia să fie o ironie prietenească, devine o insultă și îi pune pe cei doi prieteni într-o situație dificilă : cel ce a ironizat nu știe cum să reacționeze și cel ironizat nu știe dacă ar trebui sa-i dea replica …(continuare punctul 1)
Și închei prin : “Prea adesea ironia nu e decât o formă a lipsei de inteligență” ( Axel Oxenstierna)
Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe TwitterNu exista posturi pentru interogarea facuta!
Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
Nu exista posturi pentru interogarea facuta!
Cristina Corpaci 11 Feb 2018 la 20:20
|
Robin Norwood, psihoterapeut specializat pe viaţa de cuplu şi de familie, a stabilit zece [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 23 Nov 2017 la 23:18
|
A plecat dintre noi, dar nu ne-a lăsat săraci! Va rămâne în memoria noastră și a multor [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 23 Oct 2017 la 16:53
|
Rușinea îți limitează visele și aspirațiile. Te pedepsești atunci când faci ceva greșit și [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 11 Oct 2017 la 23:48
|
Gabrielle (Coco) Chanel s-a născut în 1883, la Saumur. Însă creatoarea a susţinut întotdeauna [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 07 Oct 2017 la 20:40
|
Înainte de 30 de ani ar trebui să treci prin activităţi pline de adrenalină şi experienţe [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 10 Apr 2017 la 00:05
|
Bărbaţii au făcut online confesiuni, iar răspunsurile lor, le puteţi citi chiar în acest [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 06 Apr 2017 la 22:52
|
Evoluția polițistului român în ultimii ani poate fi subiect de studiu în manual. De unde [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 11 Feb 2017 la 23:06
|
Cadouri, îmbrăţisări şi săruturi sunt lucruri care bucură orice cuplu de Valentine's [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 24 Jan 2017 la 00:01
|
Nu vei ajunge să te iubeşti niciodată 100 la sută. Am 33 de ani şi pot spune că până la [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 13 Jan 2017 la 15:31
|
Institutul de cercetare Mindlab Internaţional a dezvăluit în urma unui studiu efectuat că [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 05 Nov 2016 la 13:04
|
Academiile pentru „ronţăitoarele de diamante” se înmulţesc în fostul imperiu sovietic. Cel [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 03 Nov 2016 la 15:46
|
Marvel ne-a năucit și de asta asta… cu un film fără un fir logic și greu de urmărit, fără [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 22 Oct 2016 la 14:34
|
Deși am văzut un film cu numele de Jack Reacher prin 2012, cu fermecătorul Tom Cruise, [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 22 Oct 2016 la 11:52
|
Povestea unei studente! Am o idila cu un barbat de 40 de ani. Aveam 19 ani si el a facut tot ce [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 09 Oct 2016 la 11:13
|
Acesta e genul de film care s-a concretizat când Mercur era retrograd, iar Marte în casa a VII-a [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 08 Oct 2016 la 12:48
|
O femeie puternica nu ii permite niciunui barbat sa o schimbe. O femeie [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 15 Sep 2016 la 00:21
|
"Viata nu e chiar asa cum credem noi!", asta e o parte dintr-o declaratie a Valentinei Pelinel, la [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 08 Sep 2016 la 20:51
|
Omule, umblătura brambura prin pagini pline ochi cu fraze goale nu e lucru bun. Caută de-ți [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 05 Sep 2016 la 21:58
|
Nu vei fi niciodata suficient de buna pentru un barbat care nu stie ce vrea. Atunci cand intalnim [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 30 Aug 2016 la 15:57
|
Regizorul Familiei Adams ne servește acum la sfârșit de sezon un șpriț rece, cu gheață, [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 28 Aug 2016 la 22:45
|
O poveste de dragoste care arata ca nu conteaza varsta. Gary la 18 ani o iubeste pe Almeda de 71 de [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 21 Aug 2016 la 12:16
|
În urmă cu 136 de ani, Lewis Wallace scria o nuvelă care avea să detroneze în vânzări Coliba [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 20 Aug 2016 la 23:51
|
Daca esti prinsa intr-o relatie si lucrurile nu mai merg sau poate nu au mers bine de la inceput, [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 12 Aug 2016 la 22:07
|
Se spune că un pion important pentru succesul în viață este, pe lângă o multitudine de alți [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 29 Jul 2016 la 14:34
|
Nu mai e nimic din ce-a fost odată. Toată presa, toate revistele, ziarele, broșurile și foile [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 22 Jul 2016 la 17:14
|
Noul și ultimul film din celebra și bătrâna franciză Star Trek nu ne-a plictisit așa cum [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 07 Jul 2016 la 17:12
|
În ultimii ani, internetul s-a transformat într-o pădure de mangrove. Și cei care nu sunt [ citeste mai departe ]
Cristina Corpaci 29 Jun 2016 la 23:15
|
Florentina Mușat 28 Jun 2016 la 18:33
|
Continuarea unui film bun, cu succes enorm în box-office, ne-a dezamăgit în aproape 90% din [ citeste mai departe ]
Florentina Mușat 12 Jun 2016 la 16:42
|
Filmele de acest gen sunt făcute în primul rând pentru noi, da? Nicidecum pentru armata de [ citeste mai departe ]
1whoah this weblog is fantastic i like reading your articles. Keep up the great work! You already know, lots of individuals are looking around for this info, you could help them greatly.... | ||
2missouri payday loans personal loans guaranteed approval fast cash today payday loans nevada cash advance lenders immediate loan www payday loans... | ||
3tadalafil generic south africa... | ||
4online installment loans loans short term loan type personal loans for bad credit payday loans new jersey personal loans low interest loan application template... | ||
5Hmm it appears like your site ate my first comment (it was super long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog writer... | ||
6Hello, all the time i used to check web site posts here early in the dawn, since i love to gain knowledge of more and more.... | ||
7This piece of writing will assist the internet visitors for creating new website or even a blog from start to end.... | ||
8What's up, this weekend is pleasant designed for me, for the reason that this occasion i am reading this fantastic informative article here at my residence.... | ||
9Thank you for any other fantastic article. The place else could anybody get that kind of info in such a perfect manner of writing? I have a presentation subsequent week, and I'm at the search for such... | ||
10Every weekend i used to visit this site, because i wish for enjoyment, since this this site conations actually fastidious funny data too.... | ||
11Wonderful beat ! I would like to apprentice whilst you amend your site, how could i subscribe for a blog web site? The account helped me a applicable deal. I had been tiny bit familiar of this your... | ||
12A fascinating discussion is definitely worth comment. There's no doubt that that you need to publish more about this issue, it may not be a taboo subject but typically people do not speak about these... | ||
Marius Pancu
41 citiri |
Izabela Constantinescu
40 citiri |
Mihai Dinu
31 citiri |
![]() |
Camelia Jula
24 citiri |
Lacrima A.
24 citiri |
Alexa Plescan
20 citiri |
Laura Cernahoschi
12 citiri |
Flavia Constantin
11 citiri |
Geanina Vlad
11 citiri |
Alex Mazilu
11 citiri |
Izabela Constantinescu
102 citiri |
Lacrima A.
102 citiri |
Mihai Dinu
101 citiri |
Alexa Plescan
94 citiri |
![]() |
Camelia Jula
81 citiri |
Marius Pancu
65 citiri |
Laura Cernahoschi
27 citiri |
![]() |
Ruxandra Predescu
26 citiri |
Alexandra Badicioiu Matei
22 citiri |
Mihaela Pana
22 citiri |
© 2010 - 2013 pandoras.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Eu nu as aboli ironia. Chiar e tonica in anumite situatii. Insa e un fel de mancare pe care nu toti stiu sa-l serveasca.
Da, cand te afli pe o pozitie de superioritate, din orice punct de vedere (in exemplul tau, profesor), nu e indicat sa-l ironizezi pe cel “mai slab”, care nu poate raspunde. Cazul tau mai e si profund nepedagogic.
Intre prieteni insa, o gasesc total indicata. Altfel am fi toti dulcegi sau seriosi. Pe scurt, plicticosi.
2010-09-22 11:49:42 | Raporteaza
@Nora: si mie mi s-ar parea viata plictisitoare fara ironie si e chiar placut sa gasesti o persoana care iti da replica…cand conversatia ramane in sfera amuzantului…totusi ramane acel pericol in a jigni fara sa vrei
2010-09-22 11:55:05 | Raporteaza
@Monalisa:
Stii cum e?Ca sa fie un echilibru trebuia ca ironia sa fie un pic mica decat simtul umorului al interlocutorului…
2010-09-22 11:58:23 | Raporteaza
cand erai mica, nu-ti spunea maica-ta sa nu te duci sa te joci cu copii cu mult mai mari decat tine? era o metoda de a te proteja de rautatile lor: ca nu poti sa alergi la fel de repede, ca nu te duce capul sa faci cornete cu ace, ca-i enervai si voiau sa scape de tine… toate te-ar fi facut sa plangi (si sa te lovesti).
in lumea adultilor (tu cica ai peste 18 ani), oamenii se impart dupa bani, dupa aspect, dupa inteligenta.
cand scrii un text prin care vrei sa transmiti (nu sa impui) cititorului o idee (clasa Va, sper ca ti-aduci aminte), cititorul nu se uita la mutra ta sau la craci sau la bani sau la carduri. te judeca prin prisma a ce lasi tu sa se vada.
altfel spus (am inteles ca nu prea intelegi), nu te baga in bazinul de 2 metri, daca ai doar 70 cm, ca sa nu te ineci si sa nu-ti dea vreun “dastept ironic” in cap.
din primul moment era clar ca habar n-ai in ce te bagi – acum, cat de inteligenta e miscarea asta? tu pleci in drumetii fara harta? ti-ai ales liceul in necunostinta de cauza (locatie, profil, profesori)?
dar facultatea – tu stii unde ai facultatea si ce materii ti se predau acolo? sau e si aia o ironie a prostilor?
2010-09-22 11:58:57 | Raporteaza
@Radu Popescu: inseamna ca trebuie sa cunosti bine interlocutorul
2010-09-22 12:03:17 | Raporteaza
@nu esti tu aia neinteleasa: am inteles ca ai insiruit multe cuvinte acolo, dar nu inteleg ,chiar nu inteleg, cu ce am gresit? Ca m-am nascut mai tarziu decat tine?
2010-09-22 12:05:25 | Raporteaza
“Prea adesea ironia nu e decât o formă a lipsei de inteligență” ( Axel Oxenstierna)
Sau o alta forma de aparare. De multe ori suntem pusi in situatia de-a ironiza pentru a face interlocutorul sa se departeze.
Nu cred ca lipsa de inteligenta de face sa ajungi la asemenea gest , ci tocmai “excesul de eleganta” de care trebuie sa dai dovada in acele situatii.
2010-09-22 12:09:30 | Raporteaza
@Mierea Naturala: da…in cazul tau depinde de educatia omului…nu am zis ca intotdeauna ironia e o forma a lipsei de inteligenta
2010-09-22 12:16:27 | Raporteaza
domnita, esti frustrata. Daca ironia e lipsa de inteligenta, atunci lipsa ironiei sau chiar a autoironiei reprezinta intelepciunea? Sunt un absolut al propiului ego si mi l-am dezvoltat temeinic, deci te rog daca vrei sa ma ironizezi sa sti ca nu am sa iti raspund pentru ca nu corespunzi nivelului intelectual necesar a ma face inteles. In locul tau mi-ar fi greu sa ma masturbez.
2010-09-22 12:16:51 | Raporteaza
Monalisa, problemele pe care le “pui pe tapet” sunt dezbatute mai pe larg de catre o ramura a psihologiei care se numeste Analiza Tranzactionala. Daca citesti “Games People Play” si “What Do You Say After You Say Hello” de Eric Berne, precum si alte carti scrise de autori care dezvolta tema AT, ai sa gasesti raspunsuri interesante. Fara jocuri psihologice care includ ironia, tu speri ca lumea ar deveni mai buna. Dar ce te faci intr-o Romanie fara Caragiale, sau fara Academia Catavencu? Pentru fiinte sensibile (care sunt fff multe), AT gaseste o multitudine de solutii.
2010-09-22 12:18:09 | Raporteaza
@danut: ca sa extragi ideiile dintr-un articol trebuie sa-l citesti integral si sa te chinui macar putin sa treci prin filtrul gandirii ce am scris.
2010-09-22 12:20:47 | Raporteaza
@ce ghevara mea: Eu il iubesc pe caragiale si iubesc ironia.Am comparat-o cu ciocolata dulce…deci poate fi chiar “delicioasa” dar ironia poate fi si negativa si forma a lipsei de inteligenta. daca esti ironic nu inseamna automat ca esti inteligent
2010-09-22 12:23:48 | Raporteaza
Băi ce mişto eşti ! Chiar aşa pocăită. Fără ironie !
2010-09-22 12:25:26 | Raporteaza
@cosa nostra: mc…imi esti de ajutor 8-|
2010-09-22 12:28:15 | Raporteaza
mc ca în mc hammer !?
2010-09-22 13:33:37 | Raporteaza
@cosa nostra: exact
2010-09-22 13:45:06 | Raporteaza
Bun, mişto !
Acum trebuie să-mi mai explici ce înseamnă “8-|”
şi ce ai mai făcut după bac. Unde te-ai înscris şi în general care mai e treaba !?
2010-09-22 13:48:09 | Raporteaza
ce prezenta incantatoare pe pandora’s! bine ati venit. alaturi de diana petrut, cu o prezenta la fel de incantoare.
2010-09-22 14:21:37 | Raporteaza
ai dreptate
2010-09-22 14:24:33 | Raporteaza
@cosa nostra: nu stiu…cred ca l-am pus degeaba. M-am uitat la seriale…multe seriale…si am mers la stomatolog…facultatea: Drept
2010-09-22 14:29:13 | Raporteaza
Monalisa…
ai inceput si tu sa “sucesti” cele scrise ca PR care abia si-a adus suncile din vacanta.
N-ai spus-o tu…. ai indus-o prin vorbele lui ( Axel Oxenstierna).
Doi ( sau mai multi oameni ) pe aceeasi treapta de educatie isi pot intelege ironiile “emise”.
Ceilalti sunt nesemnificativi pentru tine in viata.
2010-09-22 15:35:20 | Raporteaza
@Mierea Naturala: “prea adesea” = totdeauna?
2010-09-22 15:41:05 | Raporteaza
Miere,
“care abia si-a adus suncile din vacanta.”
asta o fi vreo ironie fina?
care-i chestia cu suncile?
2010-09-22 15:54:46 | Raporteaza
@Monalisa Gherasim: …
ADÉSEA adv. În repetate rânduri; de multe ori; des; deseori…
1 – 0 pentru tine domnisoara
Portita lasata de tine n-a fost sesizata de mine… Cu toate ca … “de multe ori”…
= “totdeauna” pentru ca devine reflex
2010-09-22 16:00:10 | Raporteaza
@ironia salveaza romania: Nu e ironie. E ceva mai dur…Ironia e fina
2010-09-22 16:08:55 | Raporteaza
aaa,
e marlanie, am priceput!
2010-09-22 16:14:33 | Raporteaza
let’s get ironic and naked. thx.
2010-09-22 16:15:45 | Raporteaza
let’s get ironic and naked. thx. just like a brain PR … care nu face decat sa repete vorbele patronului
Ironic ( din pacate ) ca o ciocolata amaruie astazi…
2010-09-22 16:25:26 | Raporteaza
Frate, nu inteleg care e problema voastra???Fata s-a explicat clar: ironia este ceva ambiguu. Poate fi considerata si o forma de exprimare a inteligentei dar nu este neaparat o regula ca orice om care poate sa ironizeze este si inteligent.Este adevarat ca arata mai mult ca un articol de psihologie, dar de criticat este foarte usor..si de ironizat la fel. In consecinta nu va mai bateti capul ca oricum suntem toti”o apa si-un pamant” si cu asta am vrut sa spun ca: fiecare om incearca in viata sa iasa in evidenta cu ce poate, ca dupa ce murim, oricum nu mai da nimeni 2 bani daca suntem, am fost sau nu, ironici. Va pup, viata e frumoasa, nu mai fiti asa rai unii cu altii!Scarbelor
2010-09-22 17:08:42 | Raporteaza
ironia este clar un atribut al oamenilor inteligenti. totusi, fiecare lucru trebuie facut cu masura. daca depasesti limita, risti sa jignesti, si atunci nu mai e placut deloc.
iti trebuie o anumita inteligenta emotionala pentru asta, categoric, trebuie sa empatizezi cu persoana de langa tine si sa stii unde sa te opresti. daca o simti prea sensibila, normal ca n-o sa o iei la misto, altfel te transformi intr-un badaran.
2010-09-22 17:10:48 | Raporteaza
Si conform titlului acestui articol banuiesc ca stimabila a incercat sa sustina faptul ca sunt foarte multe persoane “ironice” care transforma”ironia” intr-o batjocura doar ca sa se dea in stamba, sau ca sa-si arate”inteligenta” de genii neintelese si atotsuperioare.In concluzie, nu vad nimic rau in a considera si punctul altora de vedere asupra acestui simpatic si taios subiect-ironia-atat timp cat este argumentat mai mult sau mai putin bine,dar argumentat. Stiu ca suntem indeajuns de inteligenti incat sa intelegem cu totii ce a vrut fata asta sa spuna. Dar suntem romani si cand vedem ca unul dintre noi vrea sa zboare aruncam cu pietre! PS: A se nota faptul ca nu am nicio legatura cu autoarea si nu o cunosc.
2010-09-22 17:22:16 | Raporteaza
Logică matematică [sau geografică, nu mi-e prea clar]:
1) Ca să faci ironii care să şi fie interpretate ca atare, trebuie să fii inteligent.
2) Dacă ironiile nu sunt interpretate ca atare de către ironizat înseamnă că tu, cel care ai făcut ironia sau nu-l cunoşti sau ironia şi-a depăşit limitele devenind mârlănie. Caz în care nu eşti suficient de inteligent.
Deci, cum ironia dă în mârlănie cum tu nu poţi fi considerat inteligent.
Concluzie:
Ironiile nu sunt făcute decât de oameni inteligenţi.
E clar frumoasă pocăită !?
2010-09-22 17:23:51 | Raporteaza
Unamică,
N-ai înţeles nimic !
Noi majoritatea, scriem aici tot ce ne vine la gură doar pentru a ne băga în seamă cu fata.
Dă-le dracu de ironii şi psihologii, noi avem timp de ele !?
2010-09-22 17:26:02 | Raporteaza
@unamica: mc…un om care a inteles
2010-09-22 17:41:56 | Raporteaza
@cosa nostra: nu stiu cum se face ca tu mereu ajungi la aceeasi concluzie : tu ai dreptate!
2010-09-22 17:43:25 | Raporteaza
scuza-mi ofensa. Am facut niste conexiuni ulterioare citind comentariile altora. Nu in legatura cu articolul ci cu gandirea ta si divergenta fata de ego. Ma repet, de data asta intrun sens persuasiv. Izolarea nu este solutia ci problema.
2010-09-22 18:17:03 | Raporteaza
Păi n-aţi înţeles nimic: ironia este ca o funcţie definită pe “glume” cu valori în “ironie”, unde ironia < sau = sarcasmul. Ceva de genul
f(g)=i
Asta bidimensional, când folosim axele X şi Y pentru a face graficul într-un plan. Când însă intervin şi celelalte axe, Z şi W avem o funcţie definită sferic, în care raza de extensie creşte odată cu nivelul de inteligenţă. Atunci când raza (inteligenţa) tinde către 0, funcţia i (ironia) devine un punct definit ca O (origine) cu coordonatele 00/00
Sau invers, adică sarcastic, atunci când tinde către 0 se dobţine inteligenţa neironică. Aţi priceput, bă, sau trebuie să vă desenez?
2010-09-22 19:06:46 | Raporteaza
@Habarnam: era amuzant daca aveai dreptate in ceea ce ai explicat
2010-09-22 19:18:41 | Raporteaza
ironia este un cuvant cu soarta trista pe care l-am preluat din franceza si care a ajuns sa insemne rautate, misto, zeflemea. in timp ce avem o multime de cuvinte care semnifica sarcasmul nu avem nici unul care sa aiba semnificatia etimologica a ironiei adica mesaj diferit sau contrar sensului usual al cuvintelor implicate. mesajul poate fi bun sau rau, amabil sau obraznic, binevoitor sau rauvoitor, singura conditie pentru a se incadra la ironie fiind forma retorica.
2010-09-22 19:21:34 | Raporteaza
@Monalisa Gherasim: păi n-am cum să reprezint vectorii şi dinamica funcţiilor. Ai tu vreun program online?
Şi nişte lac de unghii sau ojă de-aia transparentă, că mi-e că tastez aici invizibil. Sau inlizibil, huh?
Eu am desenat aici, da…
2010-09-22 19:27:35 | Raporteaza
dar autoironia?
cei mai penibili şi mai plictisitori oameni sînt cei care nu sînt capabili de ea.
după părerea mea, ea e cea care-i separă pe proşti de… ceilalţi.
2010-09-22 19:36:35 | Raporteaza
@andreea: mie-mi place autoironia. Mă uit câteodată în oglindă şi mă râd aşa de mine, ce mai… mă c*c pe mine de râs. La propriu.
Da’ nu-mi place ironia aia gratuită. Uite, autoarea spre exmplu, mă ironizează că n-am dreptate. Eu înţeleg ironia până la un punct, da’ nici chiar să devină sarcasm…
2010-09-22 19:52:34 | Raporteaza
@Habarnam: chiar imi era dor de matematica si m-ai facut sa citesc despre planul cvadridimensional…pentru ca sunt sigura ca o sfera se poate desena si intr-unul tridimensional. te-ai cam amestecat pentru ca functia ta se numeste g : f(g) si are valoarea in i(ronie).Si tu apoi ai numita functia ironie…si de celelalte functii n-ai mai zic nimic….chestia ta pana la urma era in ce fel de plan
2010-09-22 19:55:06 | Raporteaza
ooo, habarnam, aşa de nostim arăţi? de ce nu-ţi pui o poză, să rîdem şi noi! sau tu rîzi de ce-ţi aduci aminte…
2010-09-22 19:55:07 | Raporteaza
@andreea: autoironia e benefica…dar nici sa razi prea mult de tine
2010-09-22 19:56:24 | Raporteaza
de ce, Monalisa? ce poate să ţi se întîmple?
2010-09-22 19:57:30 | Raporteaza
Habarnam,
Desenează-mi şi mie un sistem spaţial cu patru axe: oX, oY, oZ, oW ! [ortogonal bineînţeles !]
2010-09-22 19:58:16 | Raporteaza
@Habarnam: nu am spus-o cu rautate…pur si simplu mi-am cotrobait prin creier notiunile de mate pe care le-ai explicat si nu se legau logic…si eu voiam sa fie logic pentru ca mi se parea super sa explic ironia matematic
2010-09-22 19:58:30 | Raporteaza
descopera.org/t../
citiţi voi, că eu trebuie să toc ceapă..
2010-09-22 20:02:04 | Raporteaza
@andreea: e bine sa razi prea mult de tine? e bine sa te autoironizezi prea mult in public?
2010-09-22 20:04:09 | Raporteaza
cred ca esti… ironica
2010-09-22 20:16:34 | Raporteaza
Fain
Să le luăm pe rând:
@Monalisa Gherasim: e vorba de b: f (g), unde “b” = băşcălie (a nu se confunda cu z = zeflemea)
@andreea: I văzut Matrix? Ei bine, n-am cum decât hologramă, aşa că…
@cosa nostra: când două planuri perpendiculare (coi de hârtie) se regăsesc în mintea unui om se poate explica şi imagina o atare situaţie, dar când două planuri imaginative sunt paralele, atunci ele nu mai crează o reprezentare sferică, ci doar nişte puncte distincte, netangenţiale. De unde şi expresia “eşti paralel”, adresată bineînţeles, altor interlocutori, nu ţie. De fapt ţie, dar vroiam să fiu ironic. Sau nu ironic, sarcastic. În fine…
2010-09-22 20:16:35 | Raporteaza
@Habarnam: imi place de tine…chiar daca esti rau
2010-09-22 20:18:47 | Raporteaza
@gichi: unde?cand?
2010-09-22 20:19:43 | Raporteaza
iar tu cel care ai scris acest articol, nu doar ca esti prost gramada dar mai esti si incult, lingau ordinar si o jigodie redundanta a acestui site; mars!
2010-09-22 20:22:08 | Raporteaza
@andreea: ce voiam sa zic e ca mie nu-mi plac oamenii care incontinuu se autoironizeaza…sunt amuzanti,da…dar la un moment dat te gandesti ca au o problema…chiar trebuie ca sa-si ia fiecare gest in ras?
2010-09-22 20:24:25 | Raporteaza
@Monalisa Gherasim: Sunt rău că aşa e viaţa, da’ cu fetele sunt mai tandru.
În schimb pe Cosa Nostra dacă-l prind la înghesuială îl zbor imediat: youtube.com/wat../
2010-09-22 20:27:26 | Raporteaza
stai puţin, n-am zis bufon, am zis autoironic. autoironia se poate manifesta şi fără spectatori.
2010-09-22 20:28:40 | Raporteaza
55# @Monalisa: eram intr-o zi la mine in dormitor si a venit sormea si mi-a zis : Iesi din dormitor! Si eu i-am facut in ciuda si am stat.
2010-09-22 20:30:09 | Raporteaza
trebuie sa recunosca ca un prost si lipsit de inteligenta asa ca tine nu ar reusi sa-mi ridice libidoul nici cu un deget macar! teas baga in categoria prosstilor insipizi, inodori, incolori!
2010-09-22 20:30:18 | Raporteaza
Habarnam,
Puncte netangenţiale !?
Oare cum s-ar defini atunci punctele tangenţiale ?
2010-09-22 20:35:11 | Raporteaza
@andreea: aaa..sry m-am axat doar pe ce mi-a trecut mie prin cap. nu prea inteleg atunci: sa te studiezi, sa-ti vezi defectele, si sa faci haz de necaz?
2010-09-22 20:37:07 | Raporteaza
@Monalisa: Domnul/a vedeti-va de prostia dumneavoastra ca de a mea imi vad eu
2010-09-22 20:43:16 | Raporteaza
@cosa nostra: Punctele tangenţiale n-am cum să ţi le desenez, aaa… ba da:
.
Vezi? Mai sus am desenat două puncte tangenţiale. Adică “comune”. Adică nespecifice discuţiei noastre. Nod. Papură. Ironie. Tăcere. Filosofie.
Ironie. Sau nu.
2010-09-22 20:43:27 | Raporteaza
@Habarnam: sunt aşa de subtil că nici eu nu mă prind de poantele mele din prima… trebuie sa mă mai scarmene câte unul ca să mă râd complet
2010-09-22 20:45:30 | Raporteaza
andreea,
eu nu prea obisnuiesc sa rad de mine. mai fac eu haz de necaz uneori, ba ma mai fac si in toate felurile cateodata, cand ma enervez, dar cam atat. zici ca e de rau?
si nu-mi place nici cand cineva ironizeaza o persoana apropiata. nu suport. am un prieten mai zeflemist de felul lui, si ma distrau tot timpul glumele sale. pana intr-o zi, cand s-a luat de vocea lu’ frate-meu. atat i-a trebuit!
2010-09-22 21:00:20 | Raporteaza
Draga Monalisa, Ironia e o forma de exteriorizare si reflecta o parte din personalitatea oamenilor. O ironie reusita poate ascunde un nivel de inteligenta si de spiritualitate superioara. E de la caz la caz. Problema e deobicei cu oamenii care iau ironia ca un atac sau o jignire, si se ofuscheaza. Acestia sunt de regula spirite inferioare, si e mai bine sa-i evitam. Esti de acord?
Daca in poza esti chiar tu, da-mi voie sa-ti fac un compliment si sa-ti spun ca natura te-a inzestrat cu o frumusete deosebita. Felicitari!
Cu drag, Dorin
2010-09-22 21:05:39 | Raporteaza
edle 76 şi Monalisa,
eu mă gîndeam cam aşa: atunci cînd tinzi să cazi în admiraţie faţă de propria persoană şi să te iei prea în serios, te opreşti o clipă şi să te gîndeşti: oare nu sînt eu un puricel ca vai de el?
apoi îmi imaginez cum aş arăta sub formă de puricioaică, cu ochelari, moaţe şi capot şi gata, îmi trece pofta să mă dau mare.
2010-09-22 21:17:55 | Raporteaza
@Dorin: sunt de acord … dar nu trebuie sa ne permitem a fi ironici cu toata lumea…mai ales cu persoanele pe care nu le cunoastem pentru ca riscam in a nu fi intelesi . Si de ce sa-i acuzam ca s-au suparat, daca noi am trecut o linie. Dar difera de la caz la caz…cateodata unii oameni duc lipsa de umor. mc…dar sa stii ca oamenii sunt mai frumosi in fotografii decat in realitate.
2010-09-22 21:33:45 | Raporteaza
@andreea:
trebuia sa zici si tu un gandac urat si negru.. pentru ca ce-ai descris tu e chiar simpatic
e ok sa te ironizezi, iti mai colerezi viata, te aduci cu picioarele pe pamant intr-o maniera amuzanta
2010-09-22 21:36:44 | Raporteaza
@edle76: sunt de acord cu tine
cine nu se face in toate felurile cand o da in bara?
2010-09-22 21:37:46 | Raporteaza
andreea,
hai ca asta e chiar amuzant. eu nici macar nu pot sa-mi imaginez cum as arata cu capot si ochelari, darmite “puricioaica”.
dar las’ ca gasesc eu ceva!
2010-09-22 21:55:03 | Raporteaza
Dar chiar daca ironia si mai ales in forma ei de batjocura ia, in cazuri particulare, forme excesive, golite de umanitate, in general ea nu merge pana la ultima cruzime, ci e oprita la o anumita limita de un sentiment de intelegere, de mila. Simtul de masura si de umanitate se trezeste in scurta vreme si in cel pornit spre ironie, spre batjocura la adresa cuiva. Adeseori ironia trece in umor, daca nu e amestecata de la inceput cu umorul; zambetul ironic are de la inceput sau capata pe parcurs o nota de ingaduinta. S-ar putea spune ca ironia si umorul nu sunt doua atitudini separate, care nu pot coexista in referirea cuiva la una si aceeasi persoana sau in unul si acelasi moment al unei referiri la o persoana, ci ele coexista sau trec una la alta. Romanul rade de slabiciunea altuia sau de greseala lui, dar in acelasi timp sau imediat dupa aceea il si intelege. Adesea, mai ales cand acela nu a comis pacate grave sau nu le comite continuu dintr-o rautate. In cazurile din urma ironia lasa loc chiar condamnarii sau e amestecata cu ele. Dar cand imprejurari reale nu justifica asemenea condamnari, foloseste numai ironia. Dar printre fulgerele privirilor zambitor-sarcastice ale ironiei apar razele privirilor zambitor-intelegatoare ale umorului. Sunt si cazuri cand ironia este despartita de umor, si umorul de ironic. ( Extras din Invatamintele Parintelui Staniloae )….
Inteligenta de fapt sta in a separa umorul de ironie.Si nu din postura de “ironic”….ci in aia de “ironizat”
Daca esti atat de inteligent incat sa stii sa separi lucrurile astea doua….atunci poti bea o cafea cu ciocolata amaruie
o seara buna va doresc…. tuturor
2010-09-22 22:07:56 | Raporteaza
da’ oare mie de ce nu imi mai apare poza?
2010-09-22 22:31:27 | Raporteaza
@Monalisa Gherasim:
Domnisoara,tot n-am inteles de ce folositi expresia “mc”inainte de a raspunde anumitor comentarii? La MC Hammer inseamna Master of Ceremonies,la d-vstra ce inseamna?
2010-09-22 22:34:31 | Raporteaza
Mc este “merci”. O abreviere des folosita pe internet.
2010-09-22 22:40:15 | Raporteaza
Edle,
Uite că ţi-a apărut !
Eu am crezut că vrei să ţi-o schimbi cu una în care eşti luată mai de aproape !
Ce zici ?
2010-09-22 22:51:17 | Raporteaza
@Monalisa Gherasim: si nu mai inteleg un lucru,de ce trebuie sa desfiintati notiuni care va sant incomode?Ele exista de cand lumea.Cine santeti d-vstra ca sa puteti emite judecati de valoare asupra unui mod de exprimare,perfect valabil?Cand un individ este prost si dovedeste din plin acest lucru,n-ai decat doua variante:ori ii tai capul,ori il ironizezi…Eu prefer a doua varianta!Articolul d-vstra seamana mai mult a frustrare,ca si cand nu ati fii in stare sa suportati ironia altora.Nimeni nu este perfect,de ce atata caz,cu totii meritam din plin cate o ironie…Am impresia ca sunteti un pic cam vanitoasa,n’est pas?Aveti grija, e un pacat biblic.E primul…
2010-09-22 22:51:26 | Raporteaza
@Nora: Atunci…mc ,Nora
2010-09-22 23:01:56 | Raporteaza
@Radu Popescu: imi pare rau ca mi-am exprimat parerea. Asa e mai bine? omul prost e ironizat cand s-a dat de gol ca e prost si e vina lui…dar asta nu inseamna ca cel care a ironizat e automat destept. ce am desfiintat? si daca ati ajuns sa va legati de merci-urile mele prescurtate e clar ca d-voastra sunteti cel frustrat. ca sa nu aveti de ce va agata de acum voi folosi “ms”
2010-09-22 23:24:16 | Raporteaza
Gherasim ,o radacina de/a noastra tanara ca tine 17 ani pe nume Felicia Margineanu a reusit pri Facebbuk in piata centrala stockholm sa adune peste 5000 pers. ,motivul protest contra rasismului ,a intrat duminica un partid Democratia sweden Spaima emigrantilor ,scrieti doar / sergels torg i stockholm 20 /09/ 2010 si vei vedea cum se procedeaza pasnic totul numai tanara generati ,care in RO. studentii sant morti ,s/au nu exista pt. distrugerea CORUPTIEi ! ! !
2010-09-23 00:10:18 | Raporteaza
@Monalisa Ironia este prin definitie delicioasa. Daca poti fi ironic cu cineva inseamna ca o merita. Daca nu intelege ironia e problema lui, nu a ironiei. Nu cred ca trebuie sa dai vina pe ironie pentru derapajele care sunt altceva in afara de ironie. Faptul ca o calitate necesara a ironiei este finetea (sa stii pana unde mergi, cu cine, in ce context etc.) nu inseamna ca eventualele derapaje cauzate de prostul-simt al emitatorului de false ironii pot fi puse in carca ironiei. Lipsa granitei clare ce desparte ironia de derapajele ei o defineste ca arta si implica faptul ca necesita un simt artistic pentru a o crea si pentru a o intelege.
2010-09-23 00:10:49 | Raporteaza
Vrei sa ne plimbam si sa discutam despre aceste “probleme”?! Scrie-mi cu program ai…
2010-09-23 01:18:45 | Raporteaza
@Monalisa Gherasim:
Vedeti domnisoara ca aveti o frustrare?Eu nu m-am “legat” de mc-ul d-vstra,eu am intrebat,ca un frustrat ce sant(vedeti,mie mi-e usor s-o recunosc)pentru ca habar n-aveam. Domnisoara,santeti tanara,pregatiti-va de o viata lunga,plina de ironii.Pentru ca cu atitudinea asta,sigur,o s-aveti parte.
2010-09-23 07:40:07 | Raporteaza
Erata: ca,cu
2010-09-23 07:41:39 | Raporteaza
@Radu Popescu: cine nu are frustrari? atitudinea mea s-a schimbat pentru ca nici d-voastra nu ati avut cea mai buna atitudine
2010-09-23 08:36:54 | Raporteaza
@radu fefceac: ironia ar trebui sa fie intotdeauna delicioasa. prea multe “derapaje” sunt numite ironie…in cateva cuvinte : articolul meu era mai mult despre “derapaje”
2010-09-23 08:43:03 | Raporteaza
Gherasim,
oamenii sunt mai frumosi in fotografii decat in realitate.
Mânca-te-ar nenea de modestă. Ţi-aş da nişte sfaturi dar nu în public !
2010-09-23 09:21:15 | Raporteaza
@cosa nostra: parca tema articolului era ironia…vorbim cand scriu un articol despre modestie
2010-09-23 09:42:36 | Raporteaza
Monalisa Gherasim
Auzi, tie ti-a trecut macar o secunda prin cap ca Axel Oxenstierna a fost ironic?
2010-09-24 16:37:38 | Raporteaza
@radu fefceac: nu. tie da?
2010-09-24 18:24:23 | Raporteaza
Ironia este o agilitate de maimuta in fata unui savant. Rareori am vazut/aflat ironii negratuite. Savantii stiu atat de multe lucruri incat sunt prea obositi pentru luarea in seama a vreunei ironii. In general ironicii sunt prea energici pentru a mai fi si destepti. Eu unul sunt atat de obosit in mijlocul vacarmului de maimute si maimutareli, incat prefer sa raman om.
2010-09-24 20:39:00 | Raporteaza
@Monalisa Gherasim Evident ca mi-a trecut din moment ce te-am intrebat
@ Ioan Dumitru Nicio ironie nu e gratuita. Ironiile sunt extrem de folositoare. Ele se fac in momentul in care subiectul lor isi pierde simtul realitatii. Prin ironie este adus cu picioarele pe pamant. Nu exista terapie mai buna decat ironia.
2010-09-24 23:51:06 | Raporteaza
@radu fefceac: intelesem…dar voiam sa stiu de ce pare a fi ironic
2010-09-25 09:43:02 | Raporteaza
@ Monalisa Gherasim
Nu stiu daca e ironic sau nu, dar pentru buna lui imagine ca personaj istoric de vaza e mai bine sa fi fost.
2010-09-26 20:44:13 | Raporteaza
@radu fefceac:
un om inteligent are o ironie deosebita…deosebita de a prostului…
si prostii ironizeaza
2010-09-26 22:41:36 | Raporteaza
@cosa nostra: lasa-l domnule,ca se-apuca sa inventeze acuma o alta ramura a matematicii: HABARNAMISTICA
2010-09-27 01:03:03 | Raporteaza
@ Monalisa Gherasim
Se pare ca te lupti cu morile de vant pe aici: iti spui parerea despre ironie, ca e “delicioasa” si pentru tine e ca ciocolata si vin altii si iti zic ca esti frustrata. Cred ca ar tb sa faci un articol/ o serie de articole despre interpretarea unui text. Unii oameni au nevoie.
2010-09-27 23:23:17 | Raporteaza
Ironia este la granita dintre prostie si inteligenta. Cum functioneaza ironia, este destul de simplu. Oamenii care folosesc mereu ironia sunt prosti si cei care o folosesc cat mai putin dau dovada de inteligenta. Cam asa se intampla cu orice care este folosit pana la uzura, se termina prost.
2010-09-29 08:22:05 | Raporteaza
@ Monalisa gherasim
Are sens ce spui tu in legatura cu prostii si ironia insa eu as formula mai degraba asa: numai oamenii inteligenti stiu sa fie ironici, prostii incearca, dar o dau in derapaje. Ce zici?
2010-10-02 13:36:24 | Raporteaza
@radu fefceac: merge …:)
2010-10-02 18:09:01 | Raporteaza